Innovació guiada pel disseny

La innovació és una activitat essencialment multidisciplinària, i aquest recurs docent integra i presenta ordenats, coneixements  dels àmbits del disseny, de la tecnologia i de la gestió. El projecte d’innovació, fil conductor del llibre, permet descobrir i aplicar  els coneixements i les tècniques que s’hi proposen. La innovació respon sempre a una necessitat que té la gent, realitzable amb la tecnologia disponible i que es pot canalitzar al mercat gràcies a un model de negoci que el fa viable. 

Monguet, Josep Mª & Trejo, Alex. (2018). Innovació guiada pel disseny. Iniciativa Digital Politècnica. UPC. Descarregueu el PDF a UPC CommonsPodeu comprar-lo a Amazon

El coneixement s’estructura en 15 capítols i s’hi analitzen  múltiples Casos

Projecte d’innovació Tecnologia Disseny Gestió
i|REPTE 1|Context digital del coneixement. 2|Creativitat. Producció d’idees. 3|Treball en equip. Multidisciplinaritat.
ii|SOLUCIÓ 4|Realitat ampliada i humans augmentats. 5|Mètodes de disseny. 6|Anticipar escenaris de futur.
iii|PROPOSTA 7|Transformació i empatia digital. 8|Gestió de processos i de projectes. 9|Participació i acció col.lectiva.
iv|PROTOTIP 10|Fabricació de serveis. 11|Experiència de l’usuari i co-creació. 12|Emprenedoria i lideratge de la innovació.
v|MERCAT 13|Dades massives i trasparència. 14|Recerca en temps real. 15|Mercat i valor de la innovació.